Wednesday, August 20, 2008

khabar dari Christchurch, New Zealand...


seronoknya tengok keleteh anak2 buah bunde tersayang ni..

Hmm..nampaknya hari ni hari santai aku kot, takde kerja sangat yang perlu dibuat. Cuma perlu melayan rombongan sekolah2 yang datang melawat muzium, cuti sekolah ni, banyak pula sekolah yang datang, pagi tadi terima lawatan dari sekolah tinggi batu pahat. Sekrang ni pun tengah tunggu sebuah sekolah lagi dari johor, tapi cikgunya kol cakap mereka lambat sikit...takpelah, orang datang dari jauh kan..kita pun kenalah faham, mesti banyak lagi tempat lawatan mereka..

biasalah kalau bos takde, terpaksalah aku bertanggungjawab beri sedikit penerangan tentang artifak dan apa yang ada kat muzium ni, pastu sesi soal-jawab dari pelajar..macam tulah lazimnya. Tapi jenuh gak, kalau soalan diaorang melangkaui ilmu yang ada pada diri aku ni..terpaksalah jawab juga walaupun jawapan tak sampai, kadang2 jawab ikut logik akal jer...hehehe


buat snow man pulak...bunde kat sini ada abc jer..hehe

Walaupun hari ni agak boring, tapi semalam lagi best sebab akhirnya aku terima email tak disangka2 dari along aku dan seisi familinya yang sekarang dok kat christchurch new zealand. Terkejut gak dapat email dari dia, yelah dah lama minta akhirnya dapat juga..agaknya dah kena sound dengan mama kot..hehehe

Takpelah, kami pun faham dia banyak urusan perlu diselesaikan saban hari..yelah nak kena belajarnya, siapkan tesis (sambung PhD dengan isterinya), kerja part time lagi, balik umah lak uruskan anak dia seramai 3 orang yang masih kecil lagi, ke sekolah dll. Kesian lak aku dengar cerita dia tentang rutin hariannya. Lebih berat lagi nak jaga isterinya yang mengandungkan anak kembar lagi, katanya teruk gak alahan wanita mengandung anak kembar ni..hehe...bestnya bila dapat tahu aku akan dapat anak buah kembar, dua2 girl lak tu..

abislah ziyad menjadi anak lelaki manja abah dialah si budah macho tu (gelaran nenek dia pada ziyad). Kita orang memang hepi sangat tentang berita menggembirakan ni, tak sangka pulak..tapi sebenarnya kebarangkalian untuk dapat baby twin memang ada pun dalam famili kami, sebab kakak mama aku twin, dan salah seorang dari mereka pun lahirkan anak twin (kira cousin aku ada yang twinlah)..pasni, mudah-mudahan aku juga dapat lahirkan anak twin suatu hari nanti..InsyaAllah..hehe


dengan abah mereka, maknya yang pegang kamera ini..:)

Selain menceritakan kehidupan dia kat sana, adalah juga dia listkan beberapa barangan diperlukan di sana, seperti telekung untuk zahraa, yelah dia pun dah makin besar, tudung untuk dia, rehal untuk mengaji, kelengkapan bayi seperti barut baby, bekung, makanan macam ikan bilis, sup bunjut, rempah ratus dll. Nak2 lagi dah nak dekat bulan ramadhan dah, ini first time mereka beraya di sana(abang aku sambung belajar 3 tahun kat sana),..yang pasti buka posa dan hari raya mesti tak meriah tahun ni tanpa kehadiran anak-anak buahku tersayang, zahraa, ziyad dan zuhairah...

bertambah rindu pulak bunde pada kalian bila abah kirimkan gambar2 kalian..

Kakak dah besar dah bunde tengok,abah kata kakak pergi dan balik sekolah sendiri jalan kaki ye, ziyad lak bertambah macho, zuhairah pun dah besar (dulu dia sombong sikit tak nak dengan orang)..hehe..macam manalah keadaan korang bila dah ada adik baru nanti..hehehe

Kesian pulak aku dengar dari mak aku, bila dia nak balik dari new zealand masa melawat mereka awal tahun lepas..katanya,” zahraa rindu kat mami, wan dengan maksu..mami kita orang tak nak dok sini, kalau boleh hari ni juga kitaorang nak balik,,”..rintihan si kakak (zahraa) masa awal dulu ke new zealand.

Surat abah dia bagi semalam pun ada ayat dari zahraa yang rindukan maminya (nenek dia, wan dan maksu dia..katanya tak sabar tunggu kehadiran maminya yang mungkin ke sana hujung tahun ni....

Yang pasti aku juga rindukan anak-anak buahku, ni yang buat aku terdorong nak simpan duit lebih ni untuk ke sana melawat mereka nanti. Sebab tiket flight ke sana agak mahal , 5 ribu lebih kalu tak silap aku....

Takpe, zahraa, ziyad dan zuhairah...tunggu bunde yer.., kalu ada bajet dan cuti yang panjang bunde datang yer..

New zealand....i’m cominggggggggg

1 comment:

izhryn said...

x sangkala awak ni ada potensi boleh dpt anak kembar.. comel2 anak buah awak tu.. mcm makcik dia jugak.. hehe mesti best kn klu dpt anak kembar, sy nak gak boleh x.. ;-p