Thursday, August 14, 2008

Wong Mew Choo..anda hebat!


-gambar ehsan dari kosmo online

Semalam petang aku bergegas balik ke umah sebab nak tengok pertandingan badminton sukan olimpik yang mempertaruhkan giliran negara oleh beregu muda Koo Kien Keat-Tan Boon Heong dan perseorangan wanita tunggal negara yang disandarkan kepada Wong Mew Choo (suka tengok muka dia comel).

Sampai umah dalam kul 6.30 tu Mew Choo tengah main untuk set kedua. Set pertama dia kalah mudah. Selepas menyaksikan pertarungan cukup hebat oleh bintang gergasi tenis dunia Rafael Nadal dan Roger Federer yang dianggap sebagai pertarungan lagenda itu, aku rasakan pertarungan antara Mew Choo dan lawannya dari China Lu Lan (menyampah tengok muka dia..hehe..peminat emosional) juga tidak kurang hebatnya.

Mew Choo memberikan persaingan yang cukup sengit, walaupun nampak dirinya diasak untuk bergerak hampir ke segenap gelanggang oleh pihak lawan. Dia menunjukkan semanagat yang tidak mudah menyerah, walaupun ada ketika dia ketinggalan dan agak penat. Walaupun dia mempunyai banyak peluang (samapai 9 set point) , tapi nampaknya kemenangan berpihak pada China. Dia tewas kepada pemain tuan rumah, Lu Lan 27-29 dalam satu pertarungan yang cukup hebat, sengit dan mendebarkan semalam.

Aksi aku pun tak kurang hebatnya, smpai tak leh dok diam..melompat sana sini bila tengok Mew Choo perlukan 1 mata jer lagi nak set point. (peluang smaapai 9 kali u)..rasanya sapa dok dekat dengan aku , ada jer kena tumbuk, aku melepaskan geram. Samapi tekak pun naik sakit, sebab menahan nak jerit (takut terjerit kuat)..hehehe..macam tarzan pun ada rasanya lagak aku semalam..

Walaupun tewas pujian yang tinggi harus diberikan kepada wirawati negara itu yang tak berputus asa dan menyerah kalah. Sekurang-kurangnya dia kalah tipis dan bermaruah ...cayalah Mew Choo!...anda hebat!

Sebaliknya yang mengecewakan aku ialah bergu negara kita Koo Kien Keat-Tan Boon Heong yang permainan mereka seperti bukan pada kelas mereka . tak memberi persaingan langsung..sungguh mengecewakan...rasanya seperti mereka dibuli habis-habisan oleh bergu dr Indonesia Markis Kido-Hendra Setiawan…

Hari ni harap2 adalah berita gembira dari perseorangan Lee Chung Wei akan turut ke gelanggang petang ni..hari ni mesti tengok..

MALAYSIA BOLEH!..CHUNG WEI BOLEH!-----dari peminat sukan badminton

-lepas ni kalau dah join kelab badminton, bolehlah aku main setiap petang pas balik kerja ..;)





No comments: