Saturday, January 5, 2008

ADABI melazatkan ...

Adabi..melazatkan, Adabi..menyelerakan…mengandungi pelbagai rempah, melazatkan kari dan kuah..”. begitulah petikan lagu iklan komersil produk tersebut di kaca televisyen sedikit masa lalu. Jika sebut tentang Adabi, pasti anda hanya terbayangkan sup bunjut dan ramuan rempah ratusnya yang asli dan terkenal itu. Mungkin kebanyakan anda tidak mengetahui bahawa jenama keluaran bumiputera itu kini melebarkan sub perniagaannya dengan membuka Restoran Sup Adabi di pinggiran ibu kota.

Restoran yang mula dibuka setahun yang lalu dan menggunakan tagline- “Setiap Hidangan Terbaik, Setiap Layanan Terpantas, Setiap Pelanggan Terpenting” ini adalah destinasi baru yang perlu anda kunjungi terutama bagi penggemar aneka sup tradisional. Di sini, selain sajian utamanya-sup gearbox, ia juga menyajikan 18 variasi sup istimewa dengan identiti dan rasa tersendiri yang terdiri daripada kategori sup warisan (dari utara semenanjung, sup pekat (dari selatan semenanjung), sup ekor nusantara (dari Medan, Indonesia) sup ikan dan terbaru, resipi sup istimewa dari Patthani dari Yala, Thailand. Dan pastinya menggunakan rempah ratus asli Adabi.

Selain hidangan berkonsepkan sup yang lazat, anda juga boleh mencuba set beriani kuzi ayam atau kambing dan set asam pedas ikan dari Johor, set masak lemak cili padi daging salai sajian warisan Negeri Sembilan, set nasi dagang dari Kelantan, nasi ayam kampung dan sebagainya. Bagi kanak-kanak, hidangan cucur kids dari Adabi juga disediakan!

Lebih menarik, pengunjung dapat menikmati semua hidangan ini sambil menikmati hiasan dalaman restoran yang berkonsepkan rempah ratus Malaysia.

Keistimewaan:

Menu istimewa:
Terdapat lebih 30 menu disediakan. Menghidangkan beraneka sup tradisional, seperti sup gearbox, sup ekor, sup ikan dan sebagainya. Set ayam kampung goreng, set asam pedas, set masak lemak cili padi daging salai, nasi goreng kampong, mi sup utara, set nasi lemak ayam goreng berempah, mi kari, lontong, dessert seperti pengat, cendol, mini burger dan cucur kids Adabi dan lain-lain.

Alamat premis:
· Lot 27, Jalan Melati Utama 4, Taman Melati Utama, Setapak, 53100 Kuala Lumpur.
· A-G-10 & A-G-11, Jalan SS 6/5A, Dataran Glomac, Pusat Bandar Kelana Jaya, 47301 Petaling Jaya.

Kapasiti pengunjung:
Boleh memuatkan hampir 120 pengunjung pada satu-satu masa.

Waktu operasi:
Setiap hari kecuali hari Jumaat: dari 8 pagi hingga 12 malam
Jumaat: 11 pagi hingga 12 malam

Keistimewaan sup:
Sup mempunyai pelbagai khasiat antaranya; melegakan kesakitan dalam badan, membuang gas dalam usus dan juga merupakan pemanas badan. Ia mengandungi pelbagai rencah dan enak dinikmati ketika panas.

No comments: