Saturday, January 19, 2008

Ronda-ronda Genting Highland


view from cable car

Sengaja aku ambil cuti 31 Disember lalu untuk bawa adik si bongsu untuk jalan-jalan makan angin di Genting Highland. Sudah lama rasanya tak datang ke mari, adalah dalam 5 tahun kot. Itupun sempat main 1 game jer, sebab lepas dah main Roller Coaster yang pusing macam hantu, aku dengan mak pening2 lalat (maklumlah pertama kali cuba game ni). Sudahnya kami berehat kat surau…huhuhu..rugi…rugi…


gayat betul...huhuhu


calm and peace
Bolehlah nak bawa budak-budak ke sini, sebab masa itupun tak ramai orang, kerana waktu bekerja ketika itu. Tetapi agak mengecewakan kerana suhu kat dana tidak sesejuk pada masa dahulu. Biasa sahaja, macam di Lembah Klang. Cuma kalau hujan renyai sikit barulah ada rasa dingin sedikit. Aku berpendapat mungkin kerana faktor pembangunan agak drastik di sekitar kawasan yang menyebabkan berlaku perubahan suhu yang bagiku agak ketara. Sambil menunggu giliran main permainan yang ada, aku sempat juga lihat lori keluar masuk bawa pasir dan sebagainya. Sedih aku…teringat pula bait-bait petikan lagu ‘Hijau’ oleh penyanyi Zainal Abidin. ‘bumi yang tiada udara bagai tiada nyawa. Dia dicemar manusia, yang jahil ketawa’ (aku pun tak ingat liriknya, lagu favourite dulu2 tu)


Hanya mampu tengok dari jauh "Flying Carpet' ni, tak sanggup naik. Habis juga suara nanti.


sempat juga posing, walau takut dalam cable car

Aku sebenarnya lemah nak ke mari, memikirkan terpaksa menaiki cable car untuk ke puncak. Aduh..gayat, seriau pun ada, alegik betullah aku kat tempat tinggi-tinggi ni. Aku duduk statik tidak gerak-gerak, sambil fikir yang bukan-bukan. Adik aku pula cool saja dia, siap gerak-gerak lagi dalam cable car. Katanya, ‘ala relaxlah’. Dalam hati aku, sedapnya dia berkata-kata…huhuhu..


Serik naik benda ni, takut........



Hansome man..pweeet!

Banyak games yang kami main, posing sana sini. Yang syoknya aku suka sangat tengok replika besar MR ENERGIZER sambil tangan dia, tunjukkan isyarat bagus..yeah…!
Cute betul dengan giginya yang putih menawan tu..



takutnyer...


amacam..ada berani ka?...





































































































1 comment:

areyoung said...

welcome back abok!

btw, klik nama kat sebelah utk link ke blog gua eh ; )